31 Ekim 2013 Perşembe

Sağlıklı ve Lezzetli



Herkese Merhabalar!

Biliyorum uzun zamandır yazamıyorum ama size söz olsun bundan sonra en az haftada 3 kere paylaşım yapacağım.

Biliyorsunuz ki benim temel hedefim sağlıklı yaşamak. Bunun en önemli bir yolu da sağlıklı beslenmekten geçiyor. Ben de öğünlerimi daha sağlıklı ve lezzetli hale getirebilmek için çabalar durumdayım. Bu süreç uzun bir süreç olacak farkındayım ve her bir adımını da sizlerle paylaşacağım.

İşte bugünün yazısının konusu da sağlıklı ve lezzetli üç besin ile ilgili.


Wasa

 Etimek'in daha ince versiyonu olan, krakerimsi hali ile seve seve tükettiğim bir ürün wasa. Ekmek yerine de kullanabileceğiniz düşük kalorili bir ürün. Bir tanesinin calorisi 38. Wasa'nın bir çok farklı çeşidi var. Ben her seferinde farklı bir paketini alıp, tad değişikliği yapıyorum. Bana göre hepsinin tadı bir birinden güzel. Hem hafif, hem de doyurucu. Biraz sert olduğundan kaynaklı, bol bol çiğnemek gerekiyor. Bu da yenme süresini artırıyor ki işime en çok yarayan bu. Ben wasa'yı küçük parçalar haline getirip çorbama atarak yiyorum ki kıtır ekmek gibi oluyor. Ya da üzerine ince bir dilim peynir ve domates koyup ara öğün gibi yiyorum. Ya da canım çok atıştırmak istediğince kraker gibi kıtır kıtır yiyorum. Dediğim gibi hem lezettli, hem de sağlıklı. ^_^ Migroslarda bulabilirsiniz. Ben Metro'dan almıştım. Bizim eve en yakın mağza o olduğu için.


Badem Sütü




Kendisi ile ilk Toronto'da bir arkadaşım vasıtası ile tanıştım. Türkiye' rast geleceğimi bilemezdim, taki doktorum öğünümdeki protein yerini onunla doldurana kadar. Yine Metro'dan aldım kendisini ama Migros gibi büyük marketlerde süt ve süt ürünlerinin olduğu reyonlarda bulabilirsiniz. Normal süte nazaran protein değeri daha yüksek ve yağ oranı daha az. 100 ml de 24 calori var. Ben tadını da çok seviyorum. Toronto'dayken meyveler ile karıştırır içecekler hazırlardım kendime. Hem sağlıklı hem de lezzetli olurdu. Hazırladığım içeceklerden aldığım kalori cola'nın sıfır kalorisinden daha sağlıklı, hep buna inandım.


Kefir


Tadı herkes tarafından sevilmiyor. Hatta ıyyy diyorlar. Fakat ben ekşi oluşundan kaynaklı mıdır nedir seve seve içiyorum. Her gün muhakak bir bardak içiyorum çünkü bağırsakların çalışmasına faydalı bakteriler içeriyor. 100 ml'inde 52 calori var. Her markete bulanbilmesi de cabası fakat kıvamından dolayı ben Eker'i tercih ediyorum.

Eveeet... Bu üç ürün size tavsiyemdir.

Herkese sağlıklı bir yaşam diler, bu yazımı burda sonlandırırım.


1 yorum: